Søndag 12. mars
8.30- 9.15
Presentasjonsrunde
Gjennomgang av programmet og metodene som vil bli brukt
Gjennomgang av programmet og metodene som vil bli brukt
9.15- 10.00
Kommunikasjon – hva er det og hvordan fungerer det
10.00- 10.20
Pause
10.20- 11.50
Aktiv lytting og stilling av spørsmål
Kommunikasjon som pedagogisk hovedverktøy
Identitet – hvem er jeg?
Kommunikasjon som pedagogisk hovedverktøy
Identitet – hvem er jeg?
11.50- 12.30
Lunsj
12.30- 2.00
Refleksjon rundt identitet og verdier
Våre holdninger og antagelser
Krokodilleelven
Våre holdninger og antagelser
Krokodilleelven
Mandag 13. mars
8.30- 9.00
Refleksjonsrunde
9.00- 10.00
Fordommer
10.00- 10.20
Pause
10.20- 11.50
Respekt og aksept
Sympati og empati
Sympati og empati
11.50- 12.30
Lunsj
12.30- 2.00
Hva er en konflikt?
Øvelse – konflikten om stolen
Kartlegging av konflikter
Øvelse – konflikten om stolen
Kartlegging av konflikter
Tirsdag 15. mars
8.30 – 9.00
Refleksjonsrunde
9.00 – 10.00
Presentasjon av konfliktkartene
Øvelse om behov: Ørken-øya
Øvelse om behov: Ørken-øya
10.00-10.20
Pause
10.20-11.50
Analyse av konflikter – Treet og løken
11.50-12.30
Lunsj
12.30- 2.00
Presentasjon av konfliktanalysene
Fem mulige tilnærminger til konfliktsituasjoner
Fem mulige tilnærminger til konfliktsituasjoner
Onsdag 16. mars
8.30- 9.00
Refleksjonsrunde
9.00- 10.00
Øvelse: Hvem er lederen?
Presentasjon: Å forstå dialog
Presentasjon: Å forstå dialog
10.00- 10.20
Pause
10.20- 11.50
Øvelse: Å forstå dialog – 12 elementer
Torsdag 17. mars
8.30- 9.00
Refleksjonsrunde
9.00- 10.00
Fortsettelse: å forstå dialog
10.00- 10.20
Break
10.20- 11.50
Fasilitatoren sin rolle
Rollespill
Rollespill
11.50- 12.30
Lunsj
12.30- 2.00
Forsettelse av rollespill
Hvordan bruke dialog og konflikttransformeringsmetoder i arbeid med barn
Evaluering
Hvordan bruke dialog og konflikttransformeringsmetoder i arbeid med barn
Evaluering